Persona conduint una motocicleta tipus scooter grisa per un carrer, portant casc groc i roba de protecció
PROVES

Provem un escúter de 125 que segueix la tendència de moda i t’alegra la butxaca

Honda PCX i Yamaha NMax dominen les vendes a Espanya. Keeway vol jugar les seves pròpies cartes

Està clar quin tipus d'scooters ens agraden a Espanya. O, almenys, a la majoria.  Models lleugers, compactes, amb un alt nivell tecnològic que es reflecteix, sobretot, en sistemes pensats per optimitzar el consum i les prestacions.

O això és el que es dedueix de les llistes de vendes, on Honda, amb el PCX, i Yamaha, amb el NMax, ocupen habitualment els primers llocs. Tot i que, pensant-ho bé, el fet que siguin models de 125 cc de marques molt consolidades també influeix força en el seu èxit.

Persona amb casc groc i jaqueta negra recolzada en una moto tipus scooter grisa davant d’una finestra gran
Provem el Vieste LX de Keeway: un escúter àgil i agradable. Divertit de conduir | Miguel Méndez

Sigui com sigui, és evident que parlem de  eines de mobilitat eficaces i ben valorades  pel públic. I si coneixes mínimament el mercat de l'scooter a Espanya, sabràs que no estan sols.

Hi ha cada cop més models d'aquest estil, cosa lògica donada la seva popularitat, i alguns d'ells són realment interessants.  És el cas del Keeway Vieste 125 LX.

I això és un Keeway?

Sí, però no del tot. M'explico. És un Keeway, així ho indica a la seva carrosseria, el comercialitza Keeway Espanya i forma part del seu catàleg. Tanmateix, com saps, Keeway pertany al mateix grup que Benelli  i manté acords amb diverses marques.

Per exemple,  distribueixen Benda com a firma custom, amb models molt cridaners; també impulsen la gamma Morbidelli, que està creixent amb rapidesa, i  comercialitzen la marca Ariic, especialitzada en scooters moderns, ben dissenyats i ben executats. Doncs bé, si aixeques la tapa del dipòsit del Vieste, veuràs que hi posa Ariic.

Tapa del dipòsit de gasolina d’una motocicleta amb el seient aixecat
Encara que pot estar fabricat per Ariic, el Vieste LX és un Keeway. I té cinc anys de garantia | Miguel Méndez

En realitat,  importa poc de quina fàbrica concreta prové. El que compta és la qualitat del producte i la xarxa que el recolza. Keeway-Benelli fa anys que ho fa bé a Espanya, i  la qualitat d'aquest scooter queda clara des dels primers quilòmetres. Convenç, i molt.

COM ÉS: un scooter compacte i tecnològic

El Vieste LX és un scooter urbà modern, compacte i visualment molt atractiu. Se situa clarament en l'entorn del Honda PCX, tant en disseny com en concepció tècnica.

Com aquell, equipa llantes de 14 polzades, sistema Start&Stop d'aturada al ralentí i un manillar en tub vist sense carenar, una solució que Honda ja ha abandonat, però que en el seu moment va ser tot un encert.

Detall del motor i la suspensió posterior d’una motocicleta amb peces de color negre i detalls metàl·lics
Un motor modern, amb sistema d’engegada i aturada automàtica i radiador lateral. Compacte i eficient | Miguel Méndez

El Vieste LX (no confondre amb l'anterior Vieste 125, més bàsic i econòmic) es basa en  un xassís d'acer ben calculat per oferir un comportament noble i previsible. Les rodes de 14”, amb pneumàtics CST de bon rendiment en sec, es combinen amb suspensions senzilles, però eficaces: forquilla convencional davant i doble amortidor darrere.

La frenada va a càrrec de dos discos de 220 mm amb pinces de doble pistó, gestionats per un sistema combinat CBS que redueix costos en prescindir d'ABS.

Un motor sorprenentment eficaç

El Keeway Vieste 125 LX munta un motor monocilíndric de quatre temps i 124,8 cc, modern i refinat. Lliura 11,5 CV a 8.500 rpm i un parell d'11 Nm a 6.500 rpm, amb una resposta suau des de baix, però ferma en el rang mitjà.

És una mecànica idònia per a la ciutat, però també vàlida en vies ràpides. La seva  arquitectura, amb carrera llarga (52,4 x 57,9 mm) i relació de compressió 11:1, denota un enfocament pensat per a l'elasticitat i el parell motor més que per estirar fins al tall, cosa que afavoreix l'ús urbà diari.

Persona conduint una motocicleta tipus scooter platejada amb casc groc i jaqueta negra en un carrer urbà
El motor del Vieste LX declara poc més d’11 CV. Tot i així, demostra tenir bones prestacions | Miguel Méndez

L'injecció electrònica està signada per Bosch, mentre que la refrigeració líquida es confia a un radiador lateral, en una disposició moderna i eficient. El sistema d'engegada i aturada automàtica es pot desconnectar fàcilment des d'un botó a la piña dreta.

Aquest conjunt converteix el Vieste LX en un scooter equilibrat, senzill de manejar i fiable: just el que busquen molts usuaris urbans.

Equipament i preu: ben equipat, sense passar-se

El Keeway Vieste 125 LX inclou una pantalla TFT a color de 5 polzades, clara i moderna, i il·luminació "full LED" en totes les seves funcions, incloses les llums diürnes DRL. Sota el seient hi ha  espai per a un casc integral, complementat amb una guantera lateral a l'escut.

El sistema de clau intel·ligent  amb pom multifunció permet controlar engegada, bloqueig de direcció, seient i dipòsit sense treure la clau de la butxaca. El conjunt es completa amb cavallet central i lateral, ambdós fàcils d'accionar.

Quadre digital de motocicleta mostrant el velocímetre a zero, l’odòmetre amb 1200,2 quilòmetres, temperatura ambient de 23 graus i data 11 de juliol de 2025 a les 8 i 10 minuts.
Una pantalla TFT força completa forma part de l’equipament d’aquest Keeway | Miguel Méndez

Amb  un preu oficial de 2.990 €, tot i que ara està en promoció per 2.490 €, el Vieste LX és una opció molt competitiva  dins del segment d'scooters 125 urbans. La seva bona relació qualitat-preu, unida a una garantia de cinc anys, reforça la confiança en el producte.

COM VA: un scooter amb xispa

El Keeway Vieste 125 LX transmet des del primer moment una sensació de qualitat. El disseny, l'ergonomia i la mida compacta el fan molt accessible fins i tot per a pilots de talla mitjana.

El seient, situat a només 760 mm del terra, permet recolzar ambdós peus amb facilitat. Les formes de l'escut i el manillar deixen bon espai per a les cames. Tot està ben resolt: des del pom multifunció fins al quadre d'instruments, passant pels comandaments, el cavallet i la pota lateral.

Llanda davantera de motocicleta amb fre de disc i llanta d’aliatge en primer pla
Llandes de 14" en un escúter compacte i àgil. Bons detalls, com les vàlvules dels pneumàtics acodades | Miguel Méndez

En marxa, el Vieste es comporta amb agilitat, reacciona amb rapidesa i ofereix una experiència de conducció divertida. Es mou amb soltura entre cotxes i respon a l'instant al puny del gas. Els frens —amb bon tacte i potència— i els pneumàtics CST arrodoneixen un comportament molt aconseguit  per a ús urbà.

L'únic punt millorable és el Start&Stop: triga més del compte a reactivar el motor, cosa que pot tallar el ritme en semàfors o aturades prolongades. Res greu, però millorable.

Persona conduint una motocicleta tipus scooter negra amb casc groc i jaqueta negra en un carrer asfaltat
No és difícil arribar a fregar els baixos inclinant una mica: dona confiança i no és massa alt | Miguel Méndez

Tot i ser un scooter eminentment urbà, el Vieste LX es defensa amb solvència fora de la ciutat. Roda a més de 100 km/h sense massa problemes i manté estabilitat fins i tot a alta velocitat. A ritme de 80 o 90 km/h, encara permet petites acceleracions. El bastidor, la postura i el motor col·laboren perquè els desplaçaments interurbans siguin possibles… i fins i tot agradables.

El millor

Disseny i estètica: imatge d'scooter de gamma alta

Comportament àgil i prestacions destacables

Relació qualitat-preu 

A millorar

Sistema Start&Stop una mica lent

Frenada CBS: un scooter així mereixeria ABS

Capacitat de càrrega una mica justa

Motocicleta tipus scooter grisa estacionada davant d’una paret taronja
El Keeway Vieste LX presenta una estètica moderna i agradable, de línies elegants | Miguel Méndez

AIXÍ HO VEIEM 


En carretera: 3
En ciutat: 4
Passatger: 3
Confort: 4
Equipament: 3
Autovia: 2

(Puntuació entre 1 i 5)

Conclusió

El Keeway Vieste 125 LX és una d'aquestes sorpreses agradables que, de tant en tant, dona el mercat. Té  disseny, equipament i comportament per competir amb scooters de preu superior, i ho fa amb personalitat pròpia.

Compacte, àgil i divertit, va sobrat a la ciutat i compleix amb nota fora d'ella. Els seus bons acabats, tacte general i motor viu el converteixen en una opció molt recomanable per a qui busqui un scooter urbà sense renunciar a l'estil.

El Keeway Vieste 125 LX resulta ideal com a primer scooter o com a segon vehicle per al dia a dia. I no perdis de vista el seu preu. 

Persona conduint una motocicleta tipus scooter grisa per un carrer, portant casc groc i roba de protecció
Keeway Vieste LX 125: un compacte d'estil modern a un preu atractiu | Miguel Méndez
➡️ Proves

Més notícies: